Täby Centrum

Ja, dit blir man alltid lika måttligt road av att åka.
På väg dit i bussen sitter det en 7årig pojke med en chokladkaka i handen.
Han sitter snett bakom mig och ger mig onda ögat medans han öppnar sin chokladkaka.
Han kryper upp i hörnet och hamstrar sin choklad i munnen.
Fortfarande håller han ett öga på mig.
SERIÖST VAD TROR POJKEN,  att jag ska hoppa på han och sno chokladen eller?
Ett tag övervägde jag nästan att göra det, men jag beslöt mig för att det var bäst att inte skapa någon scen.
Väl framme i Täby C då, utan någon chokladkaka, är det FULLPROPPAT med människor.
Tur att jag bara skulle kila in snabbt på Tre.
Sen har vi ändå höjdpunkten på väg hem, då ska ALLA skolelever i hela Täby på min buss.
Vilket leder till att det sätter sig en människa bredvid mig, inga problem so fare.
Men något som verkligen kan irritera mig är när folk sitter kvar bredvid än, FASTÄN det finns fullt av lediga platser där man kan sitta själv.
Vilket då denna gjorde.

Såå, det var som sagt måttligt roande.
Nej,  jag är inte bitter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0