Strålande sol and I love it :)

Supermysigt väder!
Man blir så glad när solen lyser och värmer upp.
Efter skolan idag träffa jag Annelie&Emily.
Så himla kul att se dom igen!
Känns som om det var evigheter sen.
Idag i skolan hade jag svenska nationella, muntligt.
Det var länge sen jag var så nervös, men det gick bra. Fick jag reda på efter.
Jag var högröd i ansiktet och liknelsen vid en tomat var slående.
Ruskigt jobbigt.
Man fick välja en bild och en text att prata om.
Jag valde då en dikt, nämligen denna:


Nödlögnen

Det är klart

Att med lögnen kan man både fly och flyga

Jag ljuger

Ja, jag ljuger medvetet varenda dag

För mig själv och för andra

Kalla det dikt

Kalla det feghet

Jag gör det för att göra det roliga roligare

Och drar ifrån hälften av min smärta

Jag tiger sammanbitet tyst om min sorg

Också ett sätt att ljuga

Jag är stolt och sårbar

Såra mig inte med tröst eller medlidande

Jag drar mig tillbaka i ensamheten

Jag flyr och flyger med lögnens vingar

Vilar mig från smärta och sorg

Visst känner jag till sanningen

Bakom min nödlögn

Men är ej tillräckligt stark

För att dra fram den i ljuset.

Sen valde jag en bild med en kvinna som stod i en röd klänning med massa svarta fåglar omkring sig.
Tror den hette "Woman with Ravens".
Sen pratade jag om styrkor och svagheter. Fråga mig inte vad det kom ifrån men det funkade tydligen!
Jag blev så glad för min lärare tyckte jag tolkat dikten bra, vilket förvånar mig eftersom det här var första dikten jag läste utom dom som sitter i tunnelbana. Typ.
Jag pratade bara i två mig, man skulle prata i fem (!),
Aaaja, nu ska jag nog kolla lite på tv :)


Kommentarer
Postat av: biljana

svar: haha, det är han i prison break.. u know geniet :D hihi

2008-04-17 @ 19:33:23
Postat av: Lexie

svar: tack så mycket :D

2008-04-17 @ 20:08:25
URL: http://musicofc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0